University Offers and Destinations

UNIVERSITY DESTINATIONS 2019

Lycée International de Londres Winston Churchill is very proud of its graduating class 2019!

2019 graduates accepted places in the following institutions across the world.

UNITED KINGDOM

Cambridge, University of*
Imperial College London*
UCL (University College London)*
The École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) / UCL (University College London)*
Lycée Sainte-Geneviève / LSE (London School of Economics and Political Science)*
King's College London*
Brighton, University of
Kingston University
ESCP Europe Business School
University Campus of Football Business (UCFB)
Winchester, University of

Prépas

Ecole d'Ingénieurs En Informatique (EPITA)
Lycée Ampère
Lycée Henri-IV
Saint-Louis de Gonzague Paris
Lycée Saint Jean, Douai

Filières Sélectives

Atelier de Sèvres
École Polytechnique
École Supérieure des Sciences Commerciales d’Angers (ESSCA)
EDHEC Business School
IÉSEG School of Management
La Faculté de Médecine et Maïeutique (La Catho)
Sciences Po
Sorbonne Université – Sciences et Ingénierie
Université Paris 2 Panthéon-Assas (Faculté de Droit, d'Économie et de Gestion)
Université Paris Descartes (Faculté des Sciences Fondamentales et Biomédicales)
Université Paris-Dauphine

Autres Destinations

École Internationale de Marketing de Luxe (EIML)École Nationale d'Ingénieurs de Brest (ENIB)
École Nationale Supérieure d'Arts à la Villa Arson
IPAG Business School
L'Ecole Nationale Supérieure d’Architecture Paris-Val de Seine (ENSAPVS)
Paris School of Business (PSB)
UniLaSalle Beauvais
Université Paris-Sud
Université de Technologie de Compiegne (UTC)
Kedge Business School
École Supérieure des Techniques Aéronautiques et de Construction Automobile (ESTACA)

OTHER DESTINATIONS

CANADA

McGill University
Concordia University
HEC Montréal

NETHERLANDS

Groningen, University of
Leiden University

SWITZERLAND

The École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL)
École Hôtelière de Lausanne (EHL)
Glion Institute of Higher Education

UGANDA
Bugema University

Subjects being studied include:
Architecture, Biochemistry, Business Management, Civil and Environmental Engineering, English and French Law, History, Film, Finance, Graphic Design, Human Nutrition, Hospitality Management, Medicine, Drama, Mathematics, Physics, Social Anthropology, Sport Psychology, and many more!

*Russell Group Universities

UNIVERSITY OFFERS 2019

100% of students who applied to Russell Group Universities have at least one Russell Group University offer.

100% of students who applied to Canada received at least one Canadian university offer.

92% of students that applied to UCAS have 3 or more UCAS offers to date (out of a maximum of 5)

76% of students applied to UK institutions, 50% to Parcours France, and 20% to Prépas.

67% of the total offers received to date are from Russell Group Universities (241 offers out of 361, including Cambridge, Imperial, UCL and LSE).

UNIVERSITY DESTINATIONS 2018

Lycée International de Londres Winston Churchill is very proud of its first graduating class 2018!

2018 graduates accepted places in the following institutions across the world.

UNIVERSITY OFFERS JUNE 2018

In 2018, 98 of our 135 graduates applied to UK Universities and conservatories (73%).

• 99% of our students received at least one offer
  • 92% of applicants to Russell Group** universities received at least one Russell Group offer
  • 82% of all applicants received three offers or more

UNITED KINGDOM- 98 STUDENTS APPLIED

**Russell Group universities are in blue, the Russell Group is an association of 24 leading Public research universities in the UK.

NORTH AMERICA - 21 STUDENTS APPLIED

Offers were received from Georgetown University, Columbia University NYC, McGill university, Concordia University and Toronto University.

FRANCE- 96 STUDENTS APPLIED

96 of our 135 graduate students applied to higher education institutions in France (71%)

• 63% of Year 13/Terminale students applied through Parcoursup
  • 33% of Year 13/Terminale students applied to Prépas

Our students received admission offers from the most prestigious prep schools (Classes Préparatoires) in France in every domain from science, engineering and medicine to law, arts, and literature:

Lycées Henri IV, Louis le Grand, Fénelon, Janson de Sailly, Ste Geneviève, Stanislas, St Louis, Grandchamp, CIV Valbonne, Lycée Militaire de St-Cyr, to name a few. Very good offers were also made from renowned universities such as Paris-Sorbonne, Institut Catholique de Lille et de Paris, Ecole Nationale Supérieure d'Architecture de Paris-Malaquais, Assas, EPITA, HEI, and more.

OTHER WORLDWIDE - 12 STUDENTS APPLIED

12 students applied to universities in Europe excluding France and one student applied to Hong Kong University of Science and Technology and received an offer. Offers were also received from Utrecht university in the Netherlands.

UK AND WORLDWIDE CONSERVATORIES - 4 STUDENTS APPLIED

Four students applied to art and design conservatories in the UK and other countries.

Offers were received from Central Saint Martins, Instituto Marangoni and City & Guilds.

We would like to congratulate all our students for achieving an exceptional level of success in their applications!

Here are our first graduates from Summer 2018, using the skills that they learnt at Lycée International de Londres Winston Churchill  during their first year at university.