A message from the Chair of the Board of Governors to all families.

London 6 March 2017,

Chères familles,

Notre école a reçu en Janvier la visite des inspecteurs de l'Ofsted (Office for Standards in Education, Children's Services and Skills (OFSTED), organisme qui évalue et conseille les établissements scolaires au Royaume-Uni.

Leur rapport fait apparaître les points forts de notre école, particulièrement dans le Secondaire, et ceux qui, plus spécialement au Primaire, nécessitent des améliorations,

Depuis le début de ce trimestre, l'équipe de Direction avait relevé certaines difficultés de fonctionnement en particulier dans la mise en place du nouveau programme d'immersion au Primaire. Le Proviseur et le Board of Governors ont alors mis en place un plan d'action détaillé des aspects à améliorer dans l'école, en particulier pour la section Primaire.

L'Ofsted émet une opinion sur l'ensemble de l'école. Notre "overall rating" est donc basé sur ces nécessaires améliorations. Nous prêtons grande attention à ces recommandations, qui seront intégrées à notre plan d'action.

Vous voudrez bien trouver ici le lien vers le rapport lui-même.

Je vous remercie de votre soutien et ne manquerai pas de vous tenir au courant de la mise en place de nos actions et de nos progrès lors de notre réunion annuelle "Year in Review" qui aura lieu en Juin.

Cordialement,

Arnaud Vaissié

Chair of Governors

---------------------------------------------------

Dear Families,

At the end of January 2017 our school was inspected by The Office for Standards in Education, Children's Services and Skills (OFSTED).  OFSTED is responsible for inspecting and regulating schools in the United Kingdom.

The report produced by OFSTED highlights strengths of our school particularly in the Secondary, it also underscores areas in Primary where there is room for improvement.

At the beginning of this term, the leadership team became aware that the change of programme in Primary was not working as it had been intended. The Head of School and the Board of Governors have been working on a comprehensive action plan to ensure we address the areas that can be improved throughout the school, especially in the Primary.

OFSTED assesses the school as a whole. Our overall rating has been determined by the fact that some aspects of the school require improvement. We have been prudent to ensure that the points raised in the report are incorporated into the plan.

Please follow this link to access the full report.

I would like to thank you for your continued support and look forward to sharing the implementation of the action plan at our annual Year in Review meeting to be scheduled in June.

Yours Sincerely,

Arnaud Vaissié

Chair of Governors

Lycée International de Londres Winston Churchill - 54 Forty Lane London HA9 9LY - United Kingdom - phone: +44(0)203 824 4900 /
info@lyceeinternational.london

Unsubscribe from this eNotice.